#GAMERAISER

GEOMETRIA CARVE

Cum este reprezentata geometria carve ?

* extremitatile (capetele) schi-ului sunt late, compensand suprafata de contact cu zapada prin latime si nu prin inaltime ca modelele vechi.

* in general latimile capetelor se masoara prin raportare la latimea mijlocului skiului, astfel:

* cu cat capetele sunt mai late comparativ cu mijlocul skiului, cu atat creste forta skiului in curbe, cat si ghidajul acetuia in timpul cristianelor.

* cu cat capetele sunt mai inguste comparativ cu latimea mijlocului cu atat skiul aluneca mai usor.

* cu cat skiul este mai ingust la mijloc cu atat este mai rapida trecerea skiului de pe un cant pe altul. Cu cat skiul este mai lat la mijloc cu atat creste proportional viteza skiului si forta de tractiune pe zapada afanata, respectiv in afara pistelor.

RADIUS

Ce este radiusul?

* este un element esential in alegerea skiului.

* descrie raza cercului imaginar, facut de curbura schiului prin 3 puncte (punct de contact varf / centru / punct de contact coada).

* cu cat acest indice este mai mic cu atat virajele, curbele sunt mai stranse si viteza creste proportional; cu cat indicele radiusului este mai mare cu atat virajele sunt mai largi.

* cu cat varful unui ski carve este mai inalt, cu atat ski-ul este mai recomandabil in off-piste.

 

* F-index-ul/indicele care va sugereaza suprafata de contact a ski-ului cu zapada. La randul ei, suprafata de contact cu zapada indica proprietatile pentru a skia ale unui ski. Cu cat acest F-index este mai mare, cu atat ski-ul pe care il alegeti este recomandabil pentru off-piste si zapada foarte adanca.

Ce este radiusul progresiv ?

* cu un radius progresiv, inclinatia se reduce cu pana la 50% pentru a beneficia de contact complet.
 
* o suprafata mai mare a schiului in contact cu suprafata de rulare, implica o mai buna aderenta in viraje.

TEHNO INTELLIGENCE

Cum actioneaza Intelli fibrele? 

* aparitia acestei tehnologii are la baza o necesitate de aplicabilitate. Skiurile carve sunt mult mai suspuse torsiunii si rasucirii in timpul virajelor. Aceste forte de torsiune, reduc priza cantului skiului cu suprafata pe care ruleaza.

* provocarea consta in a adapta fortele de torsiune la stabilitate , la schimbarile permanente de viteza, la tipurile de teren si conditiile de zapada .

* materialele inteligente care rezolva o astfel de provocare se prezinta sub forma unor fibre piezoelectrice, cu capacitatea de a transforma un impuls mecanic in unul electric. Aceasta conversie de energie se realizeaza rapid si este captata intr-un circuit inchis, transmisa catre un rezistor, de unde frecventele distructive sunt emanate in exterior. Energia ramasa in rezistor este redistribuita catre fibrele piezoelectrice care se intaresc aproape simultan, crescand stabilitatea skiului la torsiune. Si aceasta in mai putin de 5 milisecunde.

* aplicabilitatea tehnologiei Skiul intelligence reactioneaza imediat la schimbarile date de tipurile de zapada, de teren, viteza si adapteaza stabilitatea skiului la situatia reala. Controlul si precizia cresc considerabil.

* pozitionarea fibrelor piezo- electrice intr-un ski : la un unghi de 45grade fata de linia mediana a ski-ului.

TEHNO LIQUIDMETAL

Ce este tehnologia Liquidmetal? 

* acest aliaj aplicat sub forma de invelis al skiului face de departe departajarea din punct de vedere al beneficiilor.

* este un aliaj particular prin compozitia moleculara unica , exploateaza la maxim energia eliberata de un ski in timpul cristianelor, cu minim de pierderi.

* invelisul de liquidmetal da la propriu vitalitate skiului, prin structura sa unica. Astfel, la viraje forta si energia date de viteza skiului se propaga spre exterior, iar invelisul din acest aliaj le returneaza in raport de 1:1. Se creaza astfel un circuit de distributie a energiei, fara pierderi.

* structura moleculara a acestui aliaj (ageometrica) il face de 2 ori mai solid decat titaniumul si cu 29% mai puternic.

* ce trebuie sa retineti este ca skiurile ce au in compozitie materiale cu structura moleculara conventionala pierd foarte mult din energie in timpul virajelor ca rezultat al supraincalzirii produse si al puternicei deformari fizice a skiului.

TEHNO RAILFLEX

Ce este tehnologia Railflex?

* tehnologie cu aplicabilitate pe segmentul legaturilor de ski.

* revolutionara din punct de vedere al simplitatii in montare si al economiei de timp.

* legatura railflex culiseaza pur si simplu pe placa rail, permitand un reglaj manual in functie de marimea piciorului dvs.

* sistemul permite o distributie uniforma a energiei si a presiunii pe toata suprafata skiului, ceea ce conduce la o usoara manevrare a skiului in curbe.

TEHNO AIRCOAT

Ce este Aircoat ? 

* tehnologia in sine vine de la necesitatea de a crea skiuri din ce in mai usoare. In timp ce multi se straduiesc sa construiasca miezul skiului din ce in ce mai usor, Head vine cu o idee revolutionara: fibra de sticla ce alcatuieste invelisul cantului skiului nu mai este plina, ci goala, umpluta efectiv doar cu aer.

* ”Aircoat” descrie de fapt o noua structura a fibrelor de sticla ce intra in compozitia skiului: tuburi cilindrice, goale pe interior. Aceast lucru este permis intrucat o mare parte din compozitia skiului este fibra de sticla. Tehnologia transforma greutatea skiului, in sensul scaderii considerabile a acestuia, cu pana la 40%. Completar acestei proprietati, agilitatea si forta redate skiului, fac din modelele cu aceasta tehnologie, modele de performanta.

* forta si duritatea skiului sunt redate de faptul ca fibrele de sticla desi goale pe interior, sunt supuse unei forte de compresie mult mai mari decat in cazul fibrelor de sticla traditionale.

*agilitatea skiului este un compus al reducerii in greutate si al fortei suplimentare rezultante. Fibrele de sticla de acest tip raspund mult mai repede , atat prin absorbtia cat si prin transferul energiei dinspre si catre cantul skiului.

TEHNO SUPERFRAME

Cum este reprezentata constructia Superframe?

* de multe ori,  riscul prea multor tehnologii este acela ca skiul tinde sa devina fie mult prea stabil, fie mult prea rigid. De aceea noua provocare este a face un ski pe cat de stabil, pe atat de flexibil.

* “superframe” ilustreaza o constructie speciala a skiului care combina doua concepte opuse ca sens: stabilitate si flexibilitate. Ce este in plus in aceasta tehnologie de constructie este ca, per total greutatea skiului este cu mult redusa.

* aceasta tehnologie aparte aplicata skiurilor permite ca un ski sa fie fabricat din materiale foarte usoare pe interior dar cu invelis foarte dur. Per ansamblu insa, skiul este redus cu mult in greutate.

* constructia poate fi usor recunoscuta prin profilul in X, modelat pe suprafata exterioara a skiului.

TEHNO KERS

Cum actioneaza tehnologia KERS?

* tehnologie cu aplicabilitate in sistemele masinilor de Formula 1, este adaptata de Head la noile colectii din sezonul care ne asteapta.

* in esenta , functionalitatea acestei tehnologii sta pe scurt in idea unui accumulator , care furnizeaza un plus de forta si acceleratie schiului , la iesirea acestuia din curbe si catapulteaza schiorul la inaltimea urmatorului viraj.

* cum functioneaza:

- asa cum ne descrie tehnologia intelli cand un schi intra in curba atinge apogeul capacitatii sale de flexare.

- microchip-ul integrat in constructia schiului conduce catre coada acestuia, energia rezultata din forta de frecare a fibrelor intelli, in momentul cand schiul ia curba ( adika atunci cand suporta acel punct maxim de flexare).

- in urma acestei actiuni de conducere a energiei pe un traseu bine stabilit de microchip , schiul va obtine suplimentar un effect de intarire si rigidizare la iesirea din curba , un recul care instantaneu potenteaza schiul cu maxim de acceleratie pentru iesirea din viraj.

TEHNO TORQUE

Cum actioneaza si ce este Torque Tehnology (TTT) ?

Descrierea acestei tehnologii patentate Head, impune mai intai o explicatie cat mai clara a doua variabile de baza in functionalitatea unui schi: Flexarea si Torsiunea.

Actiunea descrisa de fiecare dintre ele este in totala opozitatea cu actiunea celeilalte si intelegerea fiecareia, aduce un plus de intelegere a tehnologiei noi creata, numita mai sus pe scurt TTT.

Flexibilitatea unui schi asa cum stim este esentiala. Ea da convexitate si concavitate schiului succesiv si actioneaza pe lungimea acestuia. Daca un schi nu flexeaza, acesta nu poate lua virajele in mod optim. Un schi flexibil are atuul de a fi usor, moale si foarte manevrabil. Si implicit isi pastreaza contactul cu zapada pe toata lungimea acestuia, dar fara o buna aderenta a canturilor pe zapada, el mulandu-se de fapt foarte bine pe denivelarile partiei. Dezavantajul schiului flexibil este insa ca este foarte torsionabil.

Torsiunea sau mai corect forta de torsiune actioneaza pe latimea schiului si rasuceste canturile acestuia. Un schi torsionabil este un schi foarte moale, asupra caruia nu exista control si nu iti confera stabilitatea de care este atat de nevoie in viraje. Cu atat mai mult schiul devine torsionabil cu cat latimea acestuia creste. Reducerea fortei de torsiune se poate realiza prin folosirea in constructia schiului a unui material cat mai dur, care insa reduce flexibilitatea schiului.
In concluzie un schi flexibil nu poate fi lipsit de actiunea fortei de torsiune , cum si un schi rezistent la torsiune nu mai este destul de flexibil.

A aduce impreuna aceste doua opozitati , aceasta o realizeaza noua tehnologie Head, TTT.


Cum actioneaza TTT?

Actiunea acestei tehnologi implica inserarea unui schelet, cu functie de stabilizator, care reduce forta de torsiune, neafectand flexibilitatea schiului.
Scheletul stabilizator Torque este compus dintr-un aliaj metalic foarte tensionat si  inserat in schi. Pozitionarea si geometria sa au pus indelung supuse unui studiu de laborator si testare pe partie.

Cu cat lungimea diagonalei stabilizatorului este mai mare cu atat rezistenta la forta de torsiune si presiunea pe schiuri cresc. Pe lungime, flexibilitatea schiului nu are de suferit, nu este supusa nici unei rigidizari. Aceasta se realizeaza efectiv in cazul schiurilor cu o constructie agresiva a muchiilor, caz in care varful si coada sunt foarte late si dau nastere unor forte mai mari de torsiune.

Tailwings

In timp ce tehnologia Torque aduce un mult dorit contact al muchiei pe zapada alaturi de un schi foarte placut ca si trasaturi de design, noua tehnologie Head Tailwings aduce un plus de control la iesirea schilui din fiecare viraj, prin inlocuirea canturilor de la capatul schiului cu niste aripioare de protectie, reducand cantul metalic.

TEHNO FLOWRIDE

Ce numim FlowRide?

* schiul care are aplicata aceasta tehnologie are in design si constructie o mica modificare.Aceasta consta intr-o portiune din suprafata inferioara a schiului spre varf unde miezul de lemn este inlocuit de un material elastomer.

Scopul acestei inlocuiri este extraordinara adaptabilitate pe care o capata schiul pe orice suprafata pe care isi desfasoara traseul.

* in virajele scurte , foarte stranse , flexarea puternica si intensificata actioneaza in special pe varful schiului. Virajul fiind insa foarte strans , suprafata de varf a schiului are un contact redus cu partia , insa acest lucru favorizeaza o cat mai usoara trecere de la un viraj la altul.

* schiul isi pastreaza o foarte buna stabilitate in timpul virajului prin linia de desin clasica. Practic schiul este solicitat prin materialul foarte elastic inserat , numai in partea de varf a schiului , unde se petrece indoirea schiului dar nu si in restul suprafetei schiului.

X-SHAPE

Ce este X-Shape?

Constructia Supershape este una dintre legendarele tehnologii patentate Head si aplicate schi-urilor de performanta.

X-Shape este in esenta o derivatie a tehnologiei Supershape, care descrie un accesoriu de design frecvent intalnit in contextul auto. Un difusor este o sectiune in partea dorsala a masinii care imbunatateste proprietatea de aerodinamicitate a acesteia. Practic, la viteze foarte mari, aceasta sectiune asemanatoare unei duble convexitati, faciliteaza tranzitia intre curentii extrem de rapizi de aer care circula pe dedesubtul masinii si cei mult mai lenti din atmosfera exterioara masinii. Spatiul creat de cele doua convexitati actioneaza ca o locatie, unde curentii de sub masina cresc si isi micsoreaza viteza, astfel incat sa nu se creeze o diferenta prea uriasa intre cele doua viteze de circulatie ale curentilor de aer de sub si deasupra masinii.

TEHNO ROCKER

ALLRIDE ROCKER

Geometria preponderent camber asigura un maxim de performanta, indiferent de nivelul abilitatilor schiorului.

Carmuirea schiului este mult mai usoara iar versatilitatea schiului pe zapada moale creste .

20% rocker 80% camber

TNT ROCKER - Tip&Tail Rocker

Geometria mai mult rocker varf/coada combinata cu clasicul camber creeaza o senzatie de surfing pe zapada afanata, pastrand aceeasi caracateristica a versatilitatii pe suprafata dura, chiar gheata.

40% rocker, 60% camber

PNP ROCKER - PARK&PIPE ROCKER

Geometria park&pipe, cu 30% rocker si 70% clasic camber pe suprafata de contact, permite capetelor schiurilor de park&pipe sa raspunda mult mai repede comenzilor de "decolare" de pe suprafata de rulare si lasa sa se transmita usor energia propulsata si convertita in trick-uri.

30% rocker, 70% camber

TEHNO ERA 3.0

                                             

Allride Rocker
Datorita arhitecturii Rocker ( capete ridicate ) schiurile castiga manevrabilitate in viraje si genereaza o explozie in raspunsul pe suprafatele cu zapada afanata, adanca.
                                               
Radius progresiv
Datorita geometriei specifice radiusului progresiv la varful schiului, schiorul depune cu pana la 50% efort redus in momentul cantarii, obtinand aceeasi aderenta a muchiei schiului pe toata lungimea lui, pe suprafata de rulare.
                                                
Recul inteligent
ERA 3.0 foloseste binecunoscutele fibre piezoelectrice, inserate la varful schiului, pentru un efect maxim de preluare al vibratiilor. Deranjantele vibratii intalnite la clasicul rocker, nu mai sunt intalnite aici.